Wiedzę zdobywamy dla samej wiedzy - by wiedzieć i rozumieć. Ale nauka ma także wymiar bardzo praktyczny. Jeśli znamy i rozumiemy zjawiska dziejące się wokół nas, to możemy wykorzystać to do działań praktycznych. Przykładem niech będzie przemysł spożywczy. Czerpie wiedzę z biologii, chemii, geografii, matematyki, nauk technicznych itd. A bardziej konkretnym przykładem niech będzie serowarstwo i sery.
We wrześniu w dniach 15-16 września br. w Centrum Konferencyjno-Szkoleniowym UWM w Kortowie odbędzie się VI Festiwal Serów i Twarogów Polskiego Mleczarstwa. Jest to okazja nie tylko dla smakoszy, ale i dla miłośników odkrywania tajników wiedzy. Na festiwalu, będą przedstawiciele firm mleczarskich z całej Polski. Nie tylko przedstawiciele handlowi, ale nawet serowarzy, z którymi będzie można porozmawiać. Po raz pierwszy będą też wystawcy z zagranicy. W czasie Festiwalu Odbywać się różne konkursy. Wiele z nich przygotowano z myślą o dzieciach. Przykładem może być akcja Boso przez mleczną krainę. Miłośnicy sera i twarogów spotkają się w Kortowie aby degustować sery i potrawy z serów oraz wybrać najlepsze sery i twarogi. W niedzielę, podczas Śniadaniowych Impresji, wystąpi Bartek Kwiecień, zwycięzca II edycji programu „Master Chef Junior”.
Pomysł na serowy festiwal konsumencki i naukowy zrodził się w głowach naukowców. Ludzie, którzy wymyślili festiwal, to, oprócz profesora Bogusława Staniewskiego (kierownik Katedry Mleczarstwa i Zarządzania Jakością UWM), także dr Maria Czerniewicz, dr Tadeusz Płodzień i dr Józef Żuraw.
Ogólnopolskie Święto Sera - Festiwal Serów i Twarogów Polskiego Mleczarstwa organizowane jest przez Katedrę Mleczarstwa i Zarządzania Jakością Wydziału Nauki o Żywności Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w partnerstwie m.in. z: Samorządem Województwa Warmińsko-Mazurskiego, Urzędem Miasta i Krajowym Związkiem Spółdzielni Mleczarskich, Związek Rewizyjny w Warszawie.
Czytaj więcej: http://www.uwm.edu.pl/egazeta/swieto-milosnikow-sera
Popularyzacja wiedzy przyrodniczej i budowanie kapitału naukowego wśród młodzieży, poprzez bezpośredni kontakt z naukowcami i udział w zajęciach laboratoryjnych oraz kawiarniach naukowych. Rozwijanie kompetencji, rozbudzanie ciekawości poznawczej, stymulowanie intelektualnego, aksjologicznego i społecznego, inspirowanie do twórczego myślenia i rozwijania własnych pasji.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.