Ogłoszenie otwartego naboru
partnera
do wspólnej realizacji
projektu w ramach konkursu nr POWR.03.01.00-IP.08-00-UMO/17
Uniwersytet Warmińsko
Mazurski w Olsztynie,
Wydział Biologii i
Biotechnologii
na
podstawie art. 33 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji
programów
w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014 - 2020 (Dz.U. 2017 poz. 1460) występując jako Lider Projektu ogłasza otwarty nabór Partnera w celu wspólnego przygotowania i realizacji projektu partnerskiego w ogłoszonym przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju konkursie nr POWR.03.01.00-IP.08-00-UMO/17 polegającym na utworzeniu Uniwersytetu Młodego Odkrywcy 2.0 w ramach popularyzacji wiedzy przyrodniczej i budowaniu kapitału wśród młodzieży z woj. warmińsko-mazurskiego oraz uruchomienie projektów badawczych Młodych Odkrywców, poprzez bliski i bezpośredni kontakt z naukowcami i udział w zajęciach, odbywających się w laboratoriach uniwersyteckich. Drugim istotnym celem będzie wypracowanie modelu trwałej współpracy naukowców z Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego z samorządami w celu kształcenia dzieci i młodzieży szkolnej w ramach Działania 3.1. Kompetencje w szkolnictwie wyższym, Oś III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014 - 2020 (Dz.U. 2017 poz. 1460) występując jako Lider Projektu ogłasza otwarty nabór Partnera w celu wspólnego przygotowania i realizacji projektu partnerskiego w ogłoszonym przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju konkursie nr POWR.03.01.00-IP.08-00-UMO/17 polegającym na utworzeniu Uniwersytetu Młodego Odkrywcy 2.0 w ramach popularyzacji wiedzy przyrodniczej i budowaniu kapitału wśród młodzieży z woj. warmińsko-mazurskiego oraz uruchomienie projektów badawczych Młodych Odkrywców, poprzez bliski i bezpośredni kontakt z naukowcami i udział w zajęciach, odbywających się w laboratoriach uniwersyteckich. Drugim istotnym celem będzie wypracowanie modelu trwałej współpracy naukowców z Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego z samorządami w celu kształcenia dzieci i młodzieży szkolnej w ramach Działania 3.1. Kompetencje w szkolnictwie wyższym, Oś III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
Cele Partnerstwa
Głównym celem Partnerstwa jest wspólna realizacja
Projektu. Partnerstwo wpisuje się
w ogólną strategię rozwoju kapitału naukowego poprzez popularyzację wiedzy przyrodniczej i budowanie kapitału wśród dzieci i młodzieży z województwa warmińsko-mazurskiego. Zamierza się w ramach realizacji planowanego zadania wzmacnianie istniejących klubów młodych odkrywców i powołanie kawiarni naukowych Młodych Odkrywców, poprzez bliski
i bezpośredni kontakt z naukowcami jak również zachęcanie dzieci i młodzieży do brania czynnego udział w zajęciach, odbywających się w laboratoriach uniwersyteckich. Drugim istotnym celem działania będzie wypracowanie modelu trwałej współpracy naukowców
z Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego w Olsztynie z jednostkami samorządowymi w celu kształcenia dzieci i młodzieży szkolnej przy współpracy z nauczycielami.
w ogólną strategię rozwoju kapitału naukowego poprzez popularyzację wiedzy przyrodniczej i budowanie kapitału wśród dzieci i młodzieży z województwa warmińsko-mazurskiego. Zamierza się w ramach realizacji planowanego zadania wzmacnianie istniejących klubów młodych odkrywców i powołanie kawiarni naukowych Młodych Odkrywców, poprzez bliski
i bezpośredni kontakt z naukowcami jak również zachęcanie dzieci i młodzieży do brania czynnego udział w zajęciach, odbywających się w laboratoriach uniwersyteckich. Drugim istotnym celem działania będzie wypracowanie modelu trwałej współpracy naukowców
z Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego w Olsztynie z jednostkami samorządowymi w celu kształcenia dzieci i młodzieży szkolnej przy współpracy z nauczycielami.
Udział Partnera w projekcie będzie polegał na:
1. Współpracy przy opracowaniu koncepcji projektu,
zaplanowaniu działań i przygotowaniu wniosku o dofinansowanie projektu w
oparciu o dokumentację konkursową nr POWR.03.01.00-IP.08-00-UMO/17.
2. Zorganizowaniu
spotkań merytorycznych zespołu:
a) koordynatorów, ekspertów i
trenerów służące wypracowywaniu materiałów, metodologii
i strategii komunikacyjno-promocyjnych, współpracy z samorządami (1 dniowe spotkanie - 8 godzin dydaktycznych w każdym semestrze realizacji projektu dla grupy do 10 osób)
i strategii komunikacyjno-promocyjnych, współpracy z samorządami (1 dniowe spotkanie - 8 godzin dydaktycznych w każdym semestrze realizacji projektu dla grupy do 10 osób)
b)
spotkania z poznawaniem nowych technologii, tematów eksperckich i innowacyjnych
rozwiązań dydaktycznych w zakresie kształcenia kompetencji
matematyczno-przyrodniczych (1 dniowe
spotkanie - 8 godzin dydaktycznych w każdym semestrze realizacji projektu dla
grupy do 10 osób.
Łącznie: 4 spotkania
zespołu organizacyjnego oraz 4 spotkania uczące (merytoryczne).
3. Współpracy przy opracowaniu i realizacji
zajęć dla uczniów:
a) ścieżka UNIWERSYTET MŁODYCH ODKRYWCÓW:
cztery semestralne cykle zajęć
z uczniami na uniwersytecie (od 6 do 8 spotkań wraz z inauguracją i uroczystym podsumowaniem) – 1 semestr: 6 warsztatów x 3 godziny dydaktyczne x 6 grup x 10 osób;
2 spotkania wspólne,
z uczniami na uniwersytecie (od 6 do 8 spotkań wraz z inauguracją i uroczystym podsumowaniem) – 1 semestr: 6 warsztatów x 3 godziny dydaktyczne x 6 grup x 10 osób;
2 spotkania wspólne,
b)
ścieżka WARSZTAT MŁODYCH ODKRYWCÓW (minimum 1 warsztat wyjazdowy w szkole, dla
tych placówek, które nie mogą wziąć udziału w ścieżce UNIWERSYTET MŁODYCH
ODKRYWCÓW) – 1 semestr: 2 warsztaty x 3 godziny dydaktyczne x 10 osób
c)
projekty badawcze w szkołach połączone z konsultacjami dla
nauczycieli/uczniów - 1 semestr: 8 grup
x 1 projekt badawczy
d)
wideokonsultacje w formie żywej biblioteki: z wezwaniem do działania – 1
semestr: 4 wideokonferencje
e)
szkolne festiwale nauki – 1 semestr: 4 festiwale.
Łącznie:
24 warsztaty w ścieżce UMO; 8 warsztatów w ścieżce WMO; 4 spotkania wspólne
inaugurujące, 4 spotkania wspólne podsumowujące; 32 projekty badawcze; 16
szkolnych festiwali nauki; 16 wideokonferencji
4. Współpracy przy opracowaniu wsparcia
metodycznego i merytorycznego dla nauczycieli
-
szkolenia dla nauczycieli: 1 semestr – 2 warsztaty x 8 godzin dydaktycznych x
15 nauczycieli
-
metodyczny kurs internetowy dla nauczycieli: 2 kursy x 3 miesiące x 50
uczestników
-
webinaria merytoryczne dla nauczycieli i rodziców; pracowników instytucji: 1 semestr – 2 webinary
Łącznie:
8 warsztatów (64 godziny dydaktyczne) dla 120 nauczycieli; 2 kursy internetowe
dla 100 nauczycieli; 8 webinarów dla 400 uczestników.
5. Współpracy przy zorganizowaniu
obozu pt. Lato/Zima Młodych Odkrywców Letni/zimowy
obóz naukowy dla tych uczniów, którzy nie mogą wziąć udziału w ścieżce
UNIWERSYTET MŁODYCH ODKRYWCÓW – 1 semestr – 5 dni x 15 osób
-
Kawiarnie Naukowe w Gminie: konkurs na zaplanowanie i organizację Kawiarni
Naukowej w Gminie/Akcję Naukowe Lato w Gminie) we współpracy z samorządami
lokalnymi (minigranty na doposażenie) – 4 kawiarnie.
Łącznie:
4 obozy; 20 dni dla 60 osób
6. Uruchomieniu Biblioteki Młodych
Odkrywców, poprzez przygotowanie i udostępnienie:
-
scenariusze zajęć i eksperymentów – 32 scenariusze zajęć; 32 instrukcje
eksperymentów
-
filmiki, pokazy, nagrania wideokonferencji – 24 nagrania filmowe
- dobre praktyki – 48 dobrych
praktyk.
Uwaga: ostateczny zakres działań partnera zostanie ustalony
podczas wspólnego przygotowania projektu.
Szczegóły: http://www.uwm.edu.pl/zamowienia/przetargi_nowe/lista-przetargow/zapytania.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.