23 listopada, 9.00-13.30, Collegium Biologiae, ul. Oczapowskiego 1A, sala Rady Wydziału Biologii i Biotechnologii - udział bezpłatny, zgłoszenia: dr Ewa Sucharzewska: ewko@uwm.edu.pl.
Temat spotkania: Wybrane strategie i metody pracy nauczyciela a kompetencje kluczowe
Zajęcia poprowadzi Janusz Żmijski z CEO (Warszawa)
Zajęcia poświęcone są przedstawieniu i analizie wybranych strategii nauczania możliwych do zastosowania w dydaktyce w klasach I- VIII: uczeniu się we współpracy, projektowi edukacyjnemu, action learning i service learning. Aktywności obejmują aktywne zapoznanie się uczestników ze strukturą i filozofią poszczególnych strategii, podzielenie się wnioskami z doświadczeń w pracy tymi strategiami z klasami a także prezentację ich odniesień do zestawu kompetencji kluczowych w ujęciu z 2018 r. Podejmiemy także refleksję nad efektywnością niektórych z nich w świetle własnych doświadczeń oraz aktualnych badań edukacyjnych.
Cele:
- Warsztatowe zapoznanie z wybranymi strategiami nauczania: uczenie się we współpracy, projekt edukacyjny, action learning i service learning.
- Refleksja nad użytecznością i efektywnością omawianych strategii nauczania w świetle doświadczeń własnych uczestników zajęć i wyników współczesnych badań edukacyjnych.\
- Refleksja nad miejscem i rolą omawianych strategii w szkole w kontekście zestawu kompetencji kluczowych.
- Ćwiczeniowe poszerzanie puli pomysłów na współpracę środowiska szkolnego i akademickiego we wspólnym prowadzeniu zajęć edukacyjnych i popularyzatorskich.
Sesja 1. Uczenie się we współpracy- omówienie strategii, symulacja metody, refleksja nad nią
Sesja 2. Projekt edukacyjny- omówienie strategii, refleksja nad jej mocnymi i słabymi stronami
Sesja 3. Service learning: na czym polega?
Sesja 4. Action learning
W drugiej części spotkania szkolenie praktyczne: Jak poprowadzić webinarium z wykorzystaniem platformy ClickMeeting (warsztaty poprowadzi Daria Żukowska).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.